YILBAŞI AKŞAMI VE SONRASINDA NASIL BESLENMELİYİZ?

Diyetisyen Başak Göksel ile yılbaşı akşamınızı sağlıklı ve keyifli kılacak önerileri sizlerle buluşturuyoruz!

Bu gece kendinizi kısıtlayıp, hiçbir şey yemeyerek mutsuz hissetmek yerine tüm gün için önceden önlem alabilirsiniz. Unutulmamalı ki yılbaşında beslenme düzeni için sabah itibariyle tüm öğünleri geçiştirip hiçbir şey yemeyerek, kendinizi yılbaşı sofrasına saklamanız büyük bir yanlış olacaktır.

Güne sabah kahvaltısından itibaren dikkat ederek başlayın.

Örneğin, süt+ yulaf ezmesi harika bir seçenek olabilir.

Veya 2 ince dilim tam buğday ekmeği+1 dilim beyaz peynir ile hazırlanmış yağsız tost+ mevsim yeşilliklerinin bulunduğu bir sabah öğünü için iyi bir tercih olabilir.

Öğle yemeğini zeytinyağlı sebze yemeği, yoğurt veya çorba +mevsim salata ile hafif geçirip akşam yemeğinizden 2-3 saat öncesinde küçük bir ara öğün yaparak kan şekerinizi dengeleyebilirsiniz. Böylelikle akşam yemeğinizde kontrollü porsiyonlar tercih edebileceksiniz.

Yılbaşı gecesi nasıl bir sofra hazırlanmalı ve hangi yiyecekler tercih edilmeli?

  • Akşam yemeğinin dengeli bir öğün olması için sofranızda 4 temel besin grubu (et-süt-tahıl- sebze\meyve) bulunmasına dikkat edin.
  • Yılbaşı gecesinde yemek süresi normalden daha uzun süreceğinden yemekleri yavaş ve iyi çiğneyerek tüketin. En geç 20.30 da sofraya oturmaya özen gösterin.
  • Yılbaşı sofranızda mevsim sebzelerinden hazırlanmış bol yeşillikli bir salata bulunmalı. Hatta haşlanmış kuru baklagil veya peynir eklenmiş salata iyi bir seçenek olacaktır.
  • Etleri kızartmak yerine yağ ilave edilmeden ızgara- fırın- haşlama veya yağsız tavada pişirme gibi sağlıklı yöntemler tercih edilmelidir. Ayrıca kırmızı et yerine doymuş yağ oranı az olan hindi- kaz- ördek- tavuk- balık tercih edilebilir.
  • Sofrada pilav veya makarnaya mümkün olduğunca yer verilmemelidir. Eğer tercih edilecekse de bu seçim bulgur pilavı yönünde olmalıdır.
  • Et yemeklerinin yanında zeytinyağlı sebze yemekleri veya buharda pişirilmiş sebzeler tercih edilebilir.
  • Kızartılarak hazırlanmış mezeler yerine yoğurt veya peynir ile hazırlanmış az yağlı meze seçeneklerinden faydalanabilirsiniz.
  • Yüksek yağ içerikli paketli gıdalar (cips, çikolata vb.) yerine ölçülü olmak koşuluyla kuruyemişler ve kuru meyveler tüketiniz. Unutulmamalı ki masada farkına varmadan tüketilen atıştırmalıklar öğünün enerji içeriğini çok yükseltir.
  • Tatlı ana yemekten 1 saat sonra tüketilmelidir. Hamurlu tatlılar yerine sütlü ve meyveli tatlı tercihlerinde bulunabilirsiniz.
  • Alkole yer vermek için yemek yememezlik yapmayın. Alkol kan şekeri düzeyinizi düşürerek beyine açlık sinyalleri gönderir. Tok karnına tüketilen alkol kana daha geç karışacağından, tüketimi aç karnına olmamalıdır.

Peki ya yeni yılın ilk günü nelere dikkat etmeliyiz?

1 Ocak’ ta kahvaltıyı brunch şeklinde yapabilirsiniz.

Güne ara öğünle devam edip, akşam yemeğinde de çorba, zeytinyağlı sebze, haşlanmış veya ızgara tavuk, salata gibi hafif tercihler yapın.

Midenizi rahatlatmak için rezene ve anason, bedeninizi dinlendirmek için de melisa, papatya gibi bitki çayları tercih edebilirsiniz.

Vücudu toksinlerden arındırmak için gün içerisinde su tüketiminizi artırın.

Unutmayın; az yemek sizi taşır, çok yemeği ise siz taşırsınız!

Yeni yılda yemeklerle birlikte gelen sağlık, mutluluk ve tatlı anılarla renklenmiş ziyafet sofralarınız olsun…

Menü