SUPPLEMENTLER’İN FAYDALARI

SUPPLEMENTLER NEDİR VE NE İŞE YARARLAR

Gıda takviyesi olarak üretilen, yoğun antrenman döneminde diyetimize kolaylık sağlayacak Supplementler’in birçok çeşidi vardır. Bugün hangi Supplement ne işe yarar ve içerikleri nedir bunlara bakacağız.

Whey Protein: Peynir altı suyundan elde edilen, kullanımı en yaygın olan proteindir. Diğer proteinlere göre kana karışım süresi çok daha hızlı olduğundan tercih edilir. Antrenman sonrasında protein ihtiyacı olan zarar görmüş kas liflerinin tamirinde hızlı ve basit bir çözüm olduğu için kullanılır.

Amino: İçinde bütün esansiyel (insan vücudunda üretilemeyen dışarıdan besinlerle alınması gereken) ve esansiyel olmayan (vücut tarafından üretilebilen) aminoasitleri içeren Supplementtir. Aminoasitler proteinlerin yapı taşıdır ve birleşerek proteinleri oluştururlar. Protein kas oluşumu tamiri ve gelişimi için önemlidir. Bütün protein kaynaklarında bulunurlar.

BCAA (Brain Chain Amino Acids): Dallı amino asit zinciri, ismini 3 tip aminoasitten alır. Bunlar lösin izolösin ve valindir.

Valin: Kas büyümesini ve yenilenmesini sağlar, enerji üretimine yardımcı olur.

İzolösin: Kas metabolizmasında yer alır. Bağışıklık fonksiyonu, hemoglobin üretimi için önemlidir.

Lösin: Valin gibi lösin de protein sentezi ve kas onarımında kritik öneme sahip olan, dallı zincirli bir amino asittir. Kan şekeri düzeylerinin düzenlenmesine yardımcı olur. Yara iyileşmesini ve büyüme hormonu üretimini uyarır.

Hayvansal olarak kırmızı et, balık, yumurta, süt ve süt ürünlerinde bol bol bulunur.

Bitkisel olarak mısır, soya fasulyesi ve baklagillerde bulunur.

Kreatin: Kas gelişimi ve güçlenmesi için çok önemli bir aminoasit olan kreatin, kaslarda su tutarak kas hacmini artırır. Antrenman esnasında boşalan atp depolarını hızlı bir şekilde doldurduğu için antrenmanda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. Balık ve ette bol bulunur.

Glutamin: Vücutta en fazla bulunan aminoasittir. Hücre büyümesinde, kas hücrelerinin yıkımında, bağırsak sisteminde ve yaraların iyileşmesinde önemli bir görev görür. Bağışıklık sistemi için çok önemli bir aminoasittir.

Kırmızı et, tavuk, hindi eti (kırmızı et ve tavuk etine göre çok daha fazla) balık, yumurta ve süt ürünlerinde bol bulunur.

L karnitin: L karnitin temel bir aminoasittir ve vücut tarafından halihazırda üretilir. Görevi ise yağların mitokondriye taşınıp enerjiye çevirilmesidir. Eksikliğinde vücut yağları enerjiye çeviremez fakat dengeli beslenen sağlıklı bir vücutta asla eksik olmaz.

Kırmızı et, balık, tavuk, süt ürünlerinde bol bulunur.

Elbette, Supplementler’in ek gıdalar olduklarını ve vücudumuz için temel gıda kaynaklarının besinlerden karşılanması gerektiğini unutmamalıyız. Supplementler yoğun diyet dönemlerinde kalorisi düşük olarak ihtiyacımız olan proteinleri ve aminoasitleri bize sağlayabilir, öğüne zamanımız olmadığı zaman hızlı bir çözüm olabilirler. Fakat asla kaliteli bir öğünün yerini tutamazlar. Dengeli ve sağlıklı beslenen bir vücut için hiçbir ek gıdaya ihtiyaç yoktur.

MOBİLİTE VE STRETCHING’IN ÖNEMİ
KADINLAR İÇİN TATLI KRİZLERİNE KARŞI DÜŞÜK KALORİLİ VE DOĞAL ÖNERİLER
Menü