MOBİLİTE VE STRETCHING’IN ÖNEMİ

MOBİLİTE

Kas esnekliği ve farklı eklemlerin birleşimi sayesinde, eklemlerin en geniş açı ile hareket edebilme kabiliyetine mobilite denir.

MOBİLİTENİN FAYDALARI

  • Birçok kasın aynı anda aktif olarak çalışmasını sağlar
  • Antrenman öncesinde uygulandığında rahatlatır
  • Hareket kabiliyetinizi artırır
  • Antrenmana hızlı bir şekilde hazırlanmanızı sağlar

Mobilite çalışmaları antrenmanın başında ve sonunda yapılabilir. Fakat antrenman başında yapılan çalışmalar kesinlikle ısınma çalışmalarıyla karıştırılmamalıdır. Isınma, vücudu hareket etmeye hazırlamak için yapılan çalışmalardır. Mobilite çalışmaları ise hareket açısını daha da genişletmeye yönelik çalışmaları içerir.

STRETCHING’İN ÖNEMİ

Stretching (esneme/germe), günlük yaşam kalitesini önemli ölçüde artırır ve kişinin psikolojik açıdan kendini iyi hissetmesini sağlar.
Yorucu günlük yaşam faaliyetleriniz ve yoğun çalışma temponuz nedeniyle kendinize vakit ayıramadığınız süreler içinde yapacağınız 15-20 dakikalık stretching ile bu yoğunluğun getirdiği gerginlikleri ve gerginliklerden doğan olumsuz etkileri en aza indirebilirsiniz.

Günlük yaşam içinde belli zamanlarda ya da antrenman programı içinde yapılacak doğru stretching egzersizleri ile sağlanacak olumlu etkilerin bazılarına göz atalım:

Esneklik ve Eklem Hareket Açıklığı Sağlar

Stretching egzersizlerinin en önemli olumlu etkilerinden biri esnekliği ve eklem hareket açıklığını geliştirmektir. Stretching yaparak fiziksel performansınızı artırabilir ve egzersiz sırasında veya günlük aktivitelerde yaralanma riskinizi azaltabilirsiniz. Eklem hareket aralığını iyileştirerek vücudun enerji kazanımını arttırabilirsiniz.

Kas Yorgunluğunu Azaltır

Stretching egzersizleri, kan dolaşımını hızlandırır ve kaslara olan kan akışını artırır. Bu durum yalnızca egzersiz sonrası kas ağrısını azaltmanıza ve toparlanma süresini kısaltmanıza yardımcı olmakla kalmaz aynı zamanda genel iyilik halini artırır.

Posture Bozukluğu Düzeltir

Zamanla gelişen yanlış duruş genellikle kas dengesizliklerine bağlıdır. Örneğin; masa başı işlerde çoğunlukla bilgisayar kullanımına bağlı omuzların öne düşmesi ve gövdede öne doğru eğilme hali göğüs kaslarında kısalmaya yol açmakla birlikte yanlış duruşu beraberinde getirir. Kısalmış kaslara uygulanacak olan stretching egzersizleri kasın boyunu uzatarak kas dengesini ve duruşu düzeltmeye yardımcı olur.

Stresi Azaltır

Kas gerginliği bazı durumlarda psikolojik stres halini tetikleyebilir ve huzursuzluk hissi verir. Bu nedenle uygulayacağınız stretching programı psikolojik stresi azaltır ve rahatlamış hissettirir.

FONKSİYONEL ANTRENMAN
SUPPLEMENTLER’İN FAYDALARI
Menü