KADINLAR İÇİN TATLI KRİZLERİNE KARŞI DÜŞÜK KALORİLİ VE DOĞAL ÖNERİLER

Diyetisyen Başar Kemal Savaşçılar, tatlı krizleriyle mücadele etmek için yapılması gerekenleri anlattı ve düşük kalorili, doğal önerilerde bulundu.

Yapılan araştırmalara göre tatlı krizleri, özellikle kadınlar arasında son derece yaygın. %97’den fazla kadın neredeyse hayatlarında en az 1 kere tatlı krizine giriyor, erkeklerde ise bu oran %68.

Şeker ihtiyacı; endorfin ve serotonin gibi mutluluk hormonları salgıladığı için, özellikle duygusal değişimlerde bizi rahatlatıyor, bu bir gerçek. Ancak, tatlı tüketimi alışkanlığı düzenli olduğunda kısa süreli hissettiğiniz mutluluk ve rahatlık yerini fazla yağ, kilo, gün içerisinde yorgunluk gibi uzun süren pişmanlıklara bırakıyor.

Ayrıca şekerin ciddi bağımlılık yarattığını da düşünürsek, vücudunuz her şeker istediğinde onu beslememeniz; biraz sabretmeniz gerekiyor. Vücudunuza vereceğiniz 2-3 şekersiz gün, şeker ataklarına alışmanızı artıracaktır.

Tatlı ve eklenti şekeri tamamen hayatımızdan çıkarmayı önersem de bu çoğumuz için sürdürülebilir olmayabilir. Ancak endişelenmemize gerek yok. Bunun yerine tatlı krizi hissettiğinizde tüketebileceğiniz sağlıklı, eklenti şekersiz alternatifler de mevcut.

İşte şeker isteğinizle savaşmanıza yardımcı olabilecek ara öğün önerileri:

  1. Bitter Çikolata: %70-80 oranından fazla kakao içeren bitter çikolatanın, şeker oranı muadillerine göre çok azdır. Yapılan birçok araştırmada, bitter çikolatanın şeker isteğini azaltmada en etkili yardımcı olduğu görülmüştür. Şekersiz kahvenizin yanında 2 kare kadar tüketebilirsiniz.
  2. Meyve & Kuruyemiş: Ara öğünlerinizde tüketeceğiniz glisemik indeksi düşük meyvelerin (ananas, yeşil elma, çilek, yaban mersini… vb.) yanına ekleyeceğiniz çiğ kuruyemiş alternatifleri, daha az kalori ve yüksek lif ile doygunluğunuzu artıracak hem de tatlı ihtiyacınızı bastıracaktır.
  3. Chia Tohumu: Chia tohumu da özellikle smoothie ve şekersiz tatlı alternatiflerinizde kullanacağınız bir besindir. İçerdiği özel lif sayesinde suyu kolayca emip; jöle kıvamında bir madde oluşturur. Bu da bağırsaklarımızda daha uzun süre tutunmasına ve şeker isteğini önlemenize yardımcı olur.
  4. Tatlı Patates: Tatlı patates doygunluk hissiyatı veren en iyi gıdalardan biridir. İçerdiği doğal tatlı tattan dolayı, hazırlayacağınız yağsız bir fırın tatlı patates gün içerisinde tatlı ihtiyacınızı kesecektir.
  5. Smoothieler: Tatlı ihtiyacınız olduğunda hazırlayacağınız sağlıklı, meyve ile yapılmış bir smoothie, mide hacminizi doldurup tatlı ihtiyacınızı büyük ölçüde bastıracaktır.

KAKAOLU FISTIK EZMELİ SMOOTHİE

Malzemeler:

  • 2 kaşık yulaf
  • 1 yemek kaşığı Kakao
  • 1 yemek kaşığı şekersiz fıstık ezmesi
  • 200 ml badem sütü veya Hindistan cevizi sütü
  • 1 küçük boy muz

Hazırlanışı:

Yulaf ezmesi, kakao, fıstık ezmesini blender haznenize ekleyip hafifçe karıştırın.

Üzerine badem sütü ve muzu koyun. Ardından 1 dakika kadar blender’da karıştırın. Bardağa veya kaseye aktararak tüketin.

Afiyet Olsun

Besin Öğeleri:                        
Enerji: 211 kcal
Karbonhidrat: 33 g
Protein: 6 g
Yağ: 7 g

Dyt. Başar Kemal Savaşçılar

SUPPLEMENTLER’İN FAYDALARI
Menü